• Aide
  • Eurêkoi Eurêkoi

Livre

Business cultures across the world : a practical guide

Auteur(s) : Henry, Erwan

Résumé

Un guide destiné aux femmes et hommes d'affaires et aux managers qui présente et explique les différentes cultures des affaires. Composé de fiches pratiques et de points essentiels, il évite de commettre des erreurs d'interprétation ou d'attitude en contexte international (Allemagne, Chine, Etats-Unis, etc.). Avec des QR codes pour accéder aux informations au format numérique. ©Electre 2019


  • Éditeur(s)
  • Date
    • DL 2019
  • Notes
    • En anglais
  • Langues
    • Anglais
  • Description matérielle
    • 1 vol. (167 p.) : ill. ; 21 cm
  • Sujet(s)
  • ISBN
    • 978-2-7061-4261-1
  • Indice
    • 651.52 Direction des entreprises internationales, multinationales
  • Quatrième de couverture
    • Business Cultures Across the World

      This practical guide is for everyone in international business interacting with customers, suppliers, partners and colleagues of different nationalities.

      Once aware of business cultures you will focus on what really matters to get things done, mainly time, trust, connecting, money, decision-making, action, emotions, leadership, rules and policy.

      This book covers the whole world, quickly and clearly highlighting six families of business culture. In particular it looks at 21 country or regional profiles, exploring the key features of how they do business.

      They account for 90 % of the global economy.

      Nuts and bolts takeaways inform key business situations : what you need to know but do not see ; women in business ; meetings : negotiations : and pressing the right buttons.

      This no-nonsense global guide is the fruit of 30 years' work developing business in the field. It should match the real needs of managers in the front line of international trade, reducing stress, enhancing ability and streamlining performance.


  • Origine de la notice:
    • FR-751131015 ;
    • Electre
  • Disponible - 651.52 HEN

    Niveau 3 - Gestion