par Huet, Jean-Michel (1974-....)
Pearson France
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Disponible - 301.4 ART
Niveau 2 - Sociologie, démographie
par Huet, Jean-Michel (1974-....)
Pearson France
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Disponible - 301.4 ART
Niveau 2 - Sociologie, démographie
Des contributions dédiées à l'influence réciproque entre le monde de la culture et celui de l'entreprise. Dans la première partie, sont définies les particularités du secteur culturel à différents niveaux. Dans la seconde, les relations entre divers thèmes ou aspects de la création culturelle et le monde économique sont analysées. Avec des cas concrets et des témoignages. ©Electre 2023
Art, culture & management
Art in business and the specific features of the cultural economy
How to get inspired, as a business leader or a manager, by art and culture ? How could dramatic arts promote innovation and management ? How does the economy of culture work ? Art, culture & management bridges the gap between culture and business and reflects on the role that art and culture can play in management.
Part One deals with how art and culture influence business :
Part Two examines the specificities of the cultural economy :
The authors, spanning both the academic and business worlds, provide a wide range of examples on how the arts are valued and what their impacts are (in cinema, theatre, music, dance, etc.). Each chapter includes both conceptual and practical insights, plenty of personal stories, and thoughts on the ties between the worlds of culture and business.
Audience :
Disponible - 301.4 ART
Niveau 2 - Sociologie, démographie