par Gasparini, Graziano (1924-....)
E. Armitano
1972
-
Disponible - 728-5 GAS
Niveau 3 - Arts
Recherche simple :
par Gasparini, Graziano (1924-....)
E. Armitano
1972
Disponible - 728-5 GAS
Niveau 3 - Arts
par Pérez Montás, Eugenio
Museo de las casas reales
1980
Disponible - 728-5 PER
Niveau 3 - Arts
par Gasparini, Graziano (1924-....)
1965
Disponible - 728-5 GAS
Niveau 3 - Arts
par Pires, Fernando Tasso Fragoso ; Sapieha, Nicolas
Abbeville
1995 -
Disponible - 728-5 PIR
Niveau 3 - Arts
Résumé : L'histoire des propriétés rurales du Brésil, depuis l'installation des Portugais en 1500 jusqu'à la République du XXe siècle.
par LLanes, Lilian
Arthaud
1998
Disponible - 728-5 LLA
Niveau 3 - Arts
Somogy ; Musée de la Vallée ; Sabença de la Valïa
2013 -
Disponible - 728-5 HOM
Niveau 3 - Arts
Résumé : Entre 1850 et 1950, des habitants de la vallée de l'Ubaye émigrent au Mexique et deviennent les artisans d'une nouvelle forme d'architecture urbaine monumentale liée à la création des grands magasins de nouveautés. De retour en France, fortune faite, ils s'installent à Paris et sur la Côte d'Azur où ils investissent dans l'hôtellerie de luxe. Panorama de ce patrimoine monumental.
par Dasques, Françoise
L'Harmattan
2015 -
Disponible - 728-5 DAS
Niveau 3 - Arts
Résumé : Cette étude en trois tomes explore les transferts d'architecture opérés entre la France et le Mexique dans le monde global du XIXe siècle. Ce volume est plus spécifiquement centré sur la circulation de deux objets structurants, le fer et le livre, et sur celle des hommes dont le rôle dans les transferts est interrogé. ©Electre 2015
par Davis, Compton
Merell Publishers
2017 -
Disponible - 728-5 DAV
Niveau 3 - Arts
Résumé : Georgetown, the capital of Guyana, on the northeast coast of South America, has been described as 'the Venice of the West Indies', and its elegant canals and bridges, lush tropical vegetation and handsome buildings make it a place of great beauty. The city's architecture is essentially colonial, having been moulded by the French, Dutch, British and Spanish during the eighteenth and nineteenth centuries. Built in a classical style reinterpreted by local craftsmen and realized largely in the region's plentiful wood rather than more durable brick and stone, these buildings are now suffering from neglect and the ravages of the hot, humid climate. Some are being carefully preserved and maintained, but many more are disintegrating or being demolished to make way for new development, much of it in glass and concrete.This book documents those colonial buildings, some of which have disappeared even since they were photographed. Compton Davis begins by giving a brief history of Georgetown itself, describing the influences that resulted in its charming and characteristic architecture, and explaining the various house types that are to be found in the city. The main part of the book is organized geographically, dividing the city into its various districts and describing the notable houses to be found in each. Photographs of the buildings and their particular features are accompanied by short descriptive and historical texDuring the thirty years since the project began, a number of the buildings have disappeared-some destroyed by fire and others by decay, and some more recently demolished and replaced by concrete structures. The photographs have become a historical document and visual archive that charts the transformation of the building culture of Georgetown during the late nineteenth and twentieth centuries, from its original colonial wooden structures to an international style based on glass and concrete. The photographs also commemorate the elegant colonial garden city that Georgetown once was, as well as celebrating the Guyanese craftsmen and builders who helped to shape it.This beautiful book, lovingly photographed and researched over several decades, will appeal to architecture lovers everywhere, as well as to those interested in colonial history, the visual history of South America and the history of building in wood. It will also appeal to conservationists and preservationists and anyone interested in the protection of vulnerable buildings. (source : éditeur)
par Dasques, Françoise
l'Harmattan
2017 -
Disponible - 728-5 DAS
Niveau 3 - Arts
Résumé : Les documents réunis dans cette anthologie procèdent de l'étude sur les modèles français dans l'architecture mexicaine publiée en 2015 (même éditeur). Chaque tome entre en correspondance avec chacun des tomes de 2015. Ce 1er tome est spécifiquement centré sur la circulation du fer, du livre et des hommes, vecteurs de l'entrée des modèles constructifs au Mexique. ©Electre 2017
par Dasques, Françoise
l'Harmattan
2017 -
Disponible - 728-5 DAS
Niveau 3 - Arts
Résumé : Les documents réunis dans cette anthologie procèdent de l'étude sur les modèles français dans l'architecture mexicaine publiée en 2015 (même éditeur). Chaque tome entre en correspondance avec chacun des tomes de 2015. Ce 2e tome est spécifiquement centré sur l'analyse des formes et des caractéristiques des bâtiments et des monuments inspirés par les solutions françaises. ©Electre 2017