• Aide
  • Eurêkoi Eurêkoi

Livre

English for psychologists


  • Autre(s) auteur(s)
  • Éditeur(s)
  • Date
    • DL 2014
  • Notes
    • Glossaire
  • Langues
    • Anglais
  • Description matérielle
    • 1 vol. (IX-214 p.) : ill., couv. ill. en coul. ; 24 cm
  • Collections
  • Sujet(s)
  • ISBN
    • 978-2-10-071293-9
  • Indice
  • Quatrième de couverture
    • L'anglais, ayant le statut de langue scientifique internationale, fait partie intégrante des programmes universitaires de psychologie. L'objectif essentiel d'une telle formation est de pouvoir comprendre les publications en langue anglaise, ce qui suppose à la fois l'identification des éléments fondamentaux de la langue et l'acquisition d'un vocabulaire technique de base dans les grands domaines de la psychologie scientifique et des sciences connexes.

      Ce manuel d'anglais à l'usage des étudiants en psychologie est réalisé en fonction de cet objectif de double compétence. L'anglais étant spécifiquement enseigné en Licence, une préférence a été donnée à des «morceaux choisis» simples mais couvrant la plus grande variété de domaines et thèmes :

      • history ;
      • psychology : general, differential, child, social and pathological ;
      • biological sciences : biology, neurology, ethology ;
      • statistical methods and computational sciences.

      Conçu comme un outil pédagogique, avec introduction aux textes, exercices et commentaires techniques, cet ouvrage constituera un support de cours indispensable à la préparation efficace des examens.


  • Tables des matières
      • English for psychologists

      • David Kerridge/Alain Lieury

      • Dunod

      • Teacher Notes III
      • Part 1. History 1
      • 1. Behaviorism
      • J. Watson 3
      • Exercises 5
      • 2. Cybernetics
      • N. Wiener 9
      • Exercises 12
      • Text A. Physical Gestalten
      • W. Kolher 15
      • Exercises 16
      • Text B. The Mathematics of Communication
      • W. Weaver 17
      • Exercises 18
      • Lexique20
      • Part 2. General Psychology 23
      • 1. How to Teach Animals
      • B.F. Skinner 25
      • Exercises 27
      • 2. Eye Movements and Visual Perception
      • D. Noton & L. Stark 30
      • Exercises 31
      • Text A. Sign-gestalt or Conditioned Reflex?
      • E.C. Tolman 35
      • Exercises 36
      • Text B. Eye, Brain and Vision
      • D. Hubel 37
      • Text C. The Genes for Colour Vision
      • J. Nathans 38
      • Exercises 39
      • Text D. How to Make a Language User
      • A. Collins & R. Quillian 40
      • Exercises 41
      • Text E. Some Effects of Grammatical Transformations on the Recall of English Sentences
      • J. Mehler 42
      • Exercises 43
      • Text F. Personality and Assessment
      • W. Mischel 43
      • Exercises 44
      • Lexique46
      • Part 3. Differential Psychology 51
      • 1. Measuring Intelligence
      • L. Terman & M. Merrill 53
      • Exercises 55
      • 2. The Measurement of Abilities
      • P.E. Vernon 59
      • Exercises 61
      • Text A. The Louisville Twin Study
      • R. Wilson 65
      • Exercises 66
      • Text B. Tests as Instruments of Research
      • R. Wilson 67
      • Exercises 68
      • Lexique70
      • Part 4. Child Psychology and Education 73
      • 1. The Origin of Language
      • O.C. Irwin 75
      • Exercises 77
      • 2. Social Attachments in Infancy
      • S.R. Schaffer & P. Emerson 81
      • Exercises 84
      • Text A. Discrimination of Depth in Premotor Infants
      • T.G.R. Bower 87
      • Exercises 88
      • Text B. The Follow-Up Study of Adult Achievement
      • H. Skeels 89
      • Exercises 90
      • Text C. The Origins of Fear
      • R. Rose & B. Ditto 91
      • Exercises 93
      • Text D. Questions which Clarify
      • J.P. Rickards 93
      • Exercises 94
      • Lexique96
      • Part 5. Social and Occupational Psychology 99
      • 1. "My Garden's small but the grass is greener"
      • L. Festinger 101
      • Exercises 102
      • 2. "How to cause discord in three easy lessons"
      • M. Sherif 107
      • Exercises 109
      • Text A. Opinions and Social Pressure
      • S. Asch 113
      • Exercises 114
      • Text B. Psychological Mechanisms of Aggression
      • A. Bandura 115
      • Exercises 116
      • Text C. "Do you keep your eyes on the road when driving?"
      • M. Sato & M. Kondo 118
      • Exercises 119
      • Text D. "Is there a hierarchy of needs?"
      • M.A. Wahba & L.G. Bridwell 119
      • Exercises 120
      • Lexique122
      • Part 6. Psychopathology and Psychoanalysis 125
      • 1. Client-Centered Psychotherapy
      • C. Rogers 127
      • Exercises 129
      • 2. Unsconcious Mental Functioning
      • J. Weiss 132
      • Exercises 134
      • Text A. Projective Tests
      • W. Klopfer & E. Taulbee 138
      • Exercises 139
      • Text B. Schizophrenia
      • D. Jackson 141
      • Exercises 142
      • Text C. Note on some Schizoïd Mechanisms
      • M. Klein 143
      • Exercises 144
      • Text D. Objects Relation Theory and Transference
      • O.F. Kernberg 145
      • Text E. The Function of Language in the Transference
      • R. Grigg 146
      • Exercises 147
      • Lexique148
      • Part 7. Biological Sciences: Biology, Neurology, Ethology... 153
      • 1. Neurotransmitters
      • J. Axelrod 155
      • Exercises 157
      • 2. Stress and Social Hierarchy
      • R. Sapolsky 160
      • Exercises 162
      • Text A. The Bioelectric Signal of the Neuron
      • C.F. Stevens 166
      • Text B. Pleasure Centers
      • J. Olds 169
      • Exercises 169
      • Text C. The Split Brain
      • M. Gazzaniga 169
      • Exercises 171
      • Text D. "Our Instincts revealed in the aquarium"
      • N. Tinbergen 172
      • Exercises 174
      • Lexique175
      • Part 8. Statistical Methods and Computational Sciences 181
      • 1. "What are Statistics for?"
      • G.W. Snedecor & W. Cochran 183
      • Exercises 185
      • 2. Vision by Man and Machine
      • T. Poggio 190
      • Exercises 192
      • Text A. Normal Distribution
      • G. Snedecor & W. Cochran 196
      • Exercises 197
      • Text B. Measurement of Correlation
      • P.E. Vernon 198
      • Exercises 199
      • Text C. The Psychology of Computers
      • A. Collins & R. Quillian 199
      • Exercises 201
      • Lexique203
      • Appendix. Essentials for reading comprehension 207
      • Link words209
      • Compound nouns212
      • Modal verbs213

  • Origine de la notice:
    • FR-751131015
  • Disponible - 15(07) KER

    Niveau 2 - Psychologie