Recherche avancée :

  • Editeur : Sternberg Press
  • Aide
  • Eurêkoi Eurêkoi

Documents en rayon : 17

Voir tous les résultats les documents en rayons

Résumé : The way we see the world has changed drastically since NASA released the blue marble image of the earth taken by Apollo 17 in 1972. No longer a placid slow-moving orb, the world is now perceived as a hothouse of activity and hyper-connectivity that cannot keep up with its inhabitants. The internet has collectively bound human society, replacing the world as the network of all networks. In Goodbye, World! Looking at Art in the Digital Age, writer and curator Omar Kholeif traces the birth of a culture propagated but also consumed by this digitized network. Has the internet transformed the way we see and relate to images? How has the field of perception been altered by evolving technologies, pervasive distribution, and our interaction with screens? How have artists working in diverse contexts, from eBay auctions to augmented reality, created new ways of emoting that are determined by these technologies? Focusing on a cultural and artistic landscape that has taken shape since the year 2000, Kholeif aims to put into context a new language for seeing, feeling, and being that has emerged through post-millennial technologies, and argues for a nuanced understanding of the post-digital condition. Taking cues from John Berger's Ways of Seeing and Alvin Toffler's Future Shock, this book's part memoir, part critical analysis should prove essential for anyone interested in the changing world of the internet.

Résumé : Une anthologie réunissant près de cinquante textes de l'influent critique et curateur américain. L'ouvrage rassemble des portraits d'artistes, des comptes-rendus d'expositions, des essais sur les pratiques curatoriales, des contributions à des catalogues et des entretiens.

Résumé : This book is the first comprehensive monograph of the highly accomplished Albanian artist Edi Hila. His vast oeuvre, long overlooked, describes the political and social transformations of Eastern Europe over the last half century—its paradigm shifts, the pitfalls and temptations of consumerism, changes in visual culture—in a way that is markedly different from the familiar strains of pop banalism. Reproducing a considerable number of Hila’s drawings and paintings since the early 1970s alongside his own writings, this monograph is published in conjunction with the retrospective exhibition “Edi Hila: Painter of Transformation” curated by Joanna Mytkowska, Kathrin Rhomberg, and Erzen Shkololli, which took place in Warsaw and Tirana in 2018. Essays by Edi Muka, Hila’s former student at the National Academy of Arts in Tirana and longstanding curatorial companion, and Adam Szymczyk, who invited Hila to participate in documenta 14 in 2017, investigate the way the artist translates the specificities of Albanian sociopolitical transformations into the language of art. Éric de Chassey, art historian and painting specialist, reflects on Hila’s realism as a particular artistic position within postwar European painting.

Résumé : Le critique d'art Martin Herbert explore l'œuvre de la sculptrice et artiste conceptuelle Carol Bove, l'une des créatrices les plus importantes sur la scène contemporaine.

Résumé : Une publication hybride, entre monographie, livre d'artiste et catalogue, documentant l'ensemble de l'œuvre de Nathalie Du Pasquier. Publié suite à l'exposition personnelle de Nathalie Du Pasquier au MACRO à Rome (Museo di Arte contemporanea di Roma), puis au Mrac Occitanie, Sérignan, sa plus grande exposition à ce jour qui a rassemblé plus de cent peintures, sculptures, dessins et gravures, du début des années 1980 à aujourd'hui, ce livre oscille entre catalogue d'exposition et livre d'artiste en juxtaposant des photographies des œuvres de Nathalie Du Pasquier, des vues d'installation de l'exposition au MACRO et des extraits de textes de divers écrivains et personnalités fondamentales pour sa pratique. Ces éléments s'assemblent pour créer une extension de l'exposition elle-même, sous une forme qui traduit l'esprit de l'exposition : les pages deviennent des espaces d'exposition accueillant des associations et des combinaisons qui permettent une compréhension et une exploration plus approfondies du travail de Du Pasquier, et de son imagination au sens large. C'est un aperçu des possibilités offertes par son œuvre, qui peut être abordée, interprétée et vécue sous d'innombrables angles. C'est l'immensité et la variété mêmes de son œuvre et de ses inspirations qui rendent l'exploration de son travail – et par conséquent cette publication – non exhaustive.

Explorer les sujets liés :