Recherche simple :

  •    Sujet : Hippies
  • Aide
  • Eurêkoi Eurêkoi

Documents en rayon : 11

Voir tous les résultats les documents en rayons

Résumé : The turbulent, iconic festival captured in previously unpublished images. Bill Owens: Altamont 1969 presents a new and previously unpublished series of photographs of the Rolling Stones’ infamous concert at the Altamont Speedway in California. The Altamont Speedway Free Festival has become an emblem of the upheavals and aftershocks of a decade of change. At Altamont, Owens captured a generation’s desire to stand up and raise its voices against the war in Vietnam, against segregation and racial discrimination, against authority in general. The lineup at Altamont featured the Stones, Jefferson Airplane, Carlos Santana and many others; Owens was hired by the Associated Press to cover what promised to be a huge rock concert. But when Owens arrived at the Altamont Speedway with “two Nikons, three lenses, thirteen rolls of film, a sandwich and a jar of water,” he witnessed one of the defining moments of the late ‘60s. At Altamont the utopian hopes and innocent conviviality of the 1960s gave way to tension and a deadly violence; as the Stones continued to play and much of the crowd remained oblivious, an 18-year-old African American boy named Meredith Hunter was killed by the Hells Angels hired as concert security. This book captures the festival’s agitational energy that manifested itself in slogans and billboards, sit-ins and demonstrations and concerts that were treated as collective rites. - Note de l'éditeur

Résumé : Analyse du mouvement hippie qui, né à San Francisco dans les années 1960, se manifeste par la contestation de la guerre au Vietnam et est marqué par le mysticisme, la communion avec la nature, la libération du corps et la vie en communauté. Les auteurs reviennent sur cet imaginaire psychédélique pour expliquer comment celui-ci se retrouve à la base de certaines évolutions des sociétés modernes.

Résumé : Chronique romancée de la folle pérégrination, en 1964, de Ken Kesey et de son groupe psychédélique américain, les Pranksters, à bord d'un vieil autobus appelé Further, à travers les Etats-Unis. Le LSD consommé synchronise les membres du groupe en une sorte de télépathie. The Beatles, Neal Cassady, Bob Dylan, The Grateful Dead, sont parmi les figures de la pop culture rencontrées. ©Electre 2019

Résumé : Cet essai retrace l'historique du mouvement hippie aux Etats-Unis, depuis ses origines jusqu'à sa désintégration, avec une réflexion sur les traces qu'il a laissées dans la société occidentale.

Résumé : L'histoire de la "maison bleue" qui a inspiré la chanson de Maxime Le Forestier. L'auteur a passé deux ans en 1970-1972 dans cette communauté de San Francisco avec ses amis hippies. Un témoignage qui fait revivre ce lieu mythique, symbole des années Flower Power. ©Electre 2018

Résumé : Co-fondateur et rédacteur en chef de "Oz", un des premiers magazines underground, l'auteur a côtoyé des musiciens, designers, artistes et intellectuels freaks au coeur des sixties, de Lenny Bruce à John Lennon en passant par Germaine Greer ou Mick Jagger. Il raconte cette épopée en forme de manifeste de la contre-culture et de la lutte contre les censures de l'époque.

Résumé : En s'intéressant aux grands courants et en donnant la parole aux acteurs de cette époque, l'auteur retrace l'histoire, de 1965 à 1971, de cette libération des mentalités qui a secoué le monde, de Londres à San Francisco en passant par Paris. L'ouvrage traite essentiellement du phénomène aux Etats-Unis. S'élevant contre des valeurs jugées périmées, la génération de l'après-guerre soutient de nouvelles idées et connaît un désir commun d'utopie et de liberté.

Résumé : Artistes représentés : Isaac Abrams; Acid Tests; Ant Farm; Archigram (Peter Cook); Archigram (David Greene); Archigram (Ron Herron); Archigram (Michael Webb); Archizoom Associati; Aspen; Steve Baer; Jordan Belson; Boyle Family; Stewart Brand; Ira Cohen; Bruce Conner; Dick Dahlgren; François Dallegret; Sheila Levrant de Bretteville; The Diggers; Documerica; Emory Douglas; Drop City; ÉOyvind FahlstrÉom; Quentin Fiore, Jerome Agel, and Marshall McLuhan; Quentin Fiore, Jerome Agel, and R. Buckminster Fuller; Quentin Fiore, Jerome Agel, and Jerry Rubin; Free City Collective; Piero Gatti, Cesare Paolini, and Franco Teodoro; Clay Geerdes; Global Tools; Gorilla Graphics and Kamikaze Design; Gary Grimshaw; Helen Mayer Harrison and Newton Harrison; Jack Hatfield; Jack Hatfield and Louis Sozzi; Fayette Hauser; Haus-Rucker-Co; Alfred Henry Heineken and N. John Habraken; Nancy Holt and Robert Smithson; Barbara Isaacs; Ken Isaacs; Sture Johannesson; Lloyd Kahn; Kaleidoscope Graphics; Alton Kelley; Corita Kent; Ugo La Pietra; Bud Lee; Paolo Lomazzi, Donato D'Urbino, Jonathan De Pas, and Carla Scolari; Carl Lundgren and Victor Skrebnewski; Carl Lundgren and Jerry Younkins; Bonnie MacLean and Herb Greene; Roberto Mardones; Tony Martin; Katherine McCoy and Michael McCoy; Katherine McCoy and Edward Fella; Victor Moscoso; Stanley Mouse; Stanley Mouse, Alton Kelley, and Michael Bowen; Ted Nelson; Hélio Oiticica and Neville D'Almeida; ONYX (Mike Hinge); ONYX (Ron Williams); ONYX (Woodson Rainey); Oz; Victor Papnek; Victor Papnek and George Seegers; Victor Papanek and James Hennessey; Gaetano Pesce; Gregory Pickup; Provo; Radical Software; Elias Romero; Evelyn Roth; Lucas Samaras; Scanlan's Monthly; Michael Shamberg, Raindance Corporation, and Ant Farm; Alan Shields; David Singer; David and Satty Singer; Ettore Sottsass; Maurice Stein, Larry Miller, and Marshall Henrichs; Gerd Stern; Superstudio; UFO; USCO; John Van Hamersveld; Videofreex; John Whitney; Whole Earth Catalog; Judith Williams; Allen Willis; Wes Wilson, Wes Wilson and Dean Cail; and Wes Wilson and Jerry Uelsmann. Essays. The barricade and the dance floor : aesthetic radicalism and the counterculture / Andrew Blauvelt ; Atmospheres of institutional critique : Haus-Rucker-Co's pneumatic temporality / Esther Choi ; Agency and urgency : the medium and its message / Lorraine Wild and David Karwan ; From east to west and back again : utopianism in Italian radical design / Catharine Rossi ; Buckminster Fuller's reindeer abattoir and other designs for the real world / Alison J. Clarke ; It's not easy being "free" / Craig J. Peariso ; Counterculture terroir : California's hippie enterprise zone / Greg Castillo ; Networks and apparatuses, circa 1971 : or, hippies meet computers / Felicity D. Scott ; Mandalas or raised fists? : hippie holism, panther totality, and another Modernism / Simon Sadler ; How cybernetics connects computing, counterculture, and design / Hugh Dubberly and Paul Pangaro ; Radical bodies / Ross K. Elfline -- Works. Section I : turn on -- Section II : tune in -- Section III : drop out -- Advertisements for a counter culture -- Interviews. Enter the matrix : an interview with Ken Isaacs / Susan Snodgrass ; Toward a stroboscopic history : an Interview with Gerd Stern of USCO / Tina Rivers Ryan ; Domes, droppers, and the ultimate painting : an interview with Clark Richert and Richard Kallweit / Adam Gildar ; On covers, connections, and criticality : an interview with Günter Zamp Kelp of Haus-Rucker-Co / Esther Choi ; Stirring the intermix : an interview with Tony Martin / Liz Glass ; Unspeakable signs : an interview with Woodson ("Woody") Rainy and Ron Williams of ONYX / Esther Choi ; Blueprint for counter education : an interview with Maurice Stein, Larry Miller, and Marshall Henrichs / Jeffrey T. Schnapp ; "One, two : a hundred, a thousand global tools" : an interview with Franco Raggi / Andrew Blauvelt.

Résumé : La pensée et la vie de la poétesse russe Zinaïda Guippius (1869-1945), connue sous le nom masculin d'Anton Kraïni. En passant du concept de genre à sa théorie de l'amour, puis à son écriture poético-philosophique du genre, l'étude analyse sa posture face à ses contemporains. ©Electre 2016

Explorer les sujets liés :